UHBMY;
Assalamulaikum, Welcome to my lovely blog. This is were i post, shout everything that i like, about me, some tutorials for blog, freebies, godies and freebies blogskins. Please behave yourself when u were here, no harsh word. Dont forget to leave your footstep. So, i can visit you back ^^ {  Online Users }
HOME LINKIES TUTORIALS BLOGSKINS ASK.FM FOLLOW


Tuesday 18 December 2012 - 2 COMMENTS

Tumblr_mf6ul02mlb1rk3j3qo1_500_large

Assalamualaikum, sebenarnya, dah lama dan dah banyak yang tanya, font apa yang saya pakai dekat entri blog saya. Okay, ni khas untuk follower saya dan pembaca tetap blog saya. Yang lain tuh -- saya malas nak jawab. Ramai yang tanya umi berbunyi seperti:-

Font apa yang awak pakai dekat entri ni. Boleh bagitahu?

Actually, saya suka orang yang tanya saya daripada dia pergi mencuri dekat blog saya. Tahu apa maksudnya? dia pergi bukak page sources. Saya memang tak privatekan sebab saya buat tutorial supaya senang orang tekan CTRL + C, F. Tapi bukan bermakna saya bagi awak copy semuanya. Haishh, itulah manusia yang tak faham bahasa. Okay, dah melalut banyak. Nak bagitahu ni.

1. Copy code bawah ni dan paste dibawah code <head>

<link href='http://fonts.googleapis.com/css?family=Pontano+Sans' rel='stylesheet' type='text/css'></link>

2. Copy ini pula dan paste di bawah code body { atau body{

font: 12px 'Pontano Sans';
letter-spacing: 1px;

3. Cuba preview kalau jadi save.

Kalau awak tak faham boleh tanya. Hanya comment di entri ni sahaja bukan dekat cbox. Supaya saya tak pening kepala hek hek -.- 





Blogger ♥ layla naziera ♥ said...

saya guna ya awak :)

 
Blogger Unknown said...

@layla naziera : okay :)

 

Post a Comment


View

Credit

© 1 Jan 2016 - Skins by UHBMY Cute icon from Pixel and other from wana.